دختر آسمانی

دختر آسمانی

دختر آسمانی

دختر آسمانی

دختر آسمانی

وبلاگ دختر آسمانی

ماحصل گفتمان مبتنی بر دال حاکمیت

ماحصل گفتمان مبتنی بر دال امنیت و توطئه و احساس ترس قطعا ترویج و شیوع همه گیر آن میان آحاد جامعه تحت تاثیر گفتمان می گردد و بینش و نگاه شما به جهان بیرونی را برساخته به نحوی می سازد که واقعیت را از لنز گفتمان می بینید و هر آنچه را که می بینید واقعیتی بدیهی خطاب می کنید و می فهمید.

 

در نتیجه نحوه عمل و عکس العمل شما شکل می گیرد و بسان تلقین کردن حتی اگر اوضاع آنگونه که فکر می کنید هم نباشد اما روند رفتار مبتنی بر گفتمان تان باعث شکل گیری اسلوبی می شود که گفتمان جمهوری اسلامی را در موضع تقابل و تخاصم با غرب، اعراب،اسراییل ، شوروی و کل جهان قرار داد!

 

صدالبته برای طرف مقابل نیز محتملا همین مسایل برقرار بوده همانند فهم اعراب از دال صدور انقلاب ایران که باعث احساس عدم امنیت در آنان می گردید....!

 

*براساس اسناد از آرشیو خارج شده شوروی و امریکا عملا این دو حکومت در اوایل انقلاب بیشتر از آنکه به فکر سرنگونی انقلاب ایران باشند ، سر و دست می شکستند برای آنکه از یکدیگر پیشی بگیرند در کاسه لیسی انقلابیون و برقراری مجدد روابط اما طرف انقلابی فهم گفتمانی اش بر دشمنی بنیادی استوار گردیده بود و همان فهم را در روابط بکار میگرفت

 

#گفتمان 

#realpolitic

  • Erfan Namvar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی