دختر آسمانی

دختر آسمانی

دختر آسمانی

دختر آسمانی

دختر آسمانی

وبلاگ دختر آسمانی

👆ادامه👆

🌿 اسرائیل دارایی ها و قدرت نظامی قابل توجهی دارد و یک کارزار مداوم علیه اهداف ایرانی داشته و به تأسیسات هسته ای این کشور و زیرساخت های آن آسیب رسانده است. اگر اسرائیل به حریم هوایی عربستان و امارات دسترسی داشته باشد، بزرگ ترین مخاطرات عملیاتی که پیشتر اسرائیل را از اقدام منصرف کرده بود، به شدت کاهش خواهد یافت. حملات پایدار نظامی بی شک برنامه ایران را عقب می اندازد؛ اما مانع از تجدید قوای این کشور نخواهد شد. همچنین، احتمال جنگ جدی اسرائیل با حزب الله همچنان وجود خواهد داشت. نگرانی اول هرگز توسط سیاست گذاران اسرائیلی جدی گرفته نشده، و مورد دوم هم بیشتر می تواند بهانه ای برای برخورد قاطع با متحد ایران در لبنان باشد.

 

🌿 با این حال، هزینه چنین تصمیم گیری از سوی اسرائیل بسیار بالاست. ایران به شیوه و زمان مورد نظر خود پاسخ خواهد داد که می تواند اقدام علیه اهداف نرم اسرائیلی و آمریکایی در سراسر جهان باشد. حزب الله ممکن است هزاران موشک از لبنان به اسرائیل پرتاب کند و شاید همزمان هزاران موشک از غزه توسط حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل پرتاب شوند. و حتی اگر اسرائیل در ابتدا یکجانبه و به تنهایی اقدام کند، مارپیچ واکنش ها پس از اولین حمله به ناچار در ایالات متحده را درگیر خواهد کرد.

 

🌿 طبق برخی گزارش ها، ننتانیاهو پیش از برجام سه مرتبه برای حمله اسرائیل علیه ایران تلاش کرد، اما نتوانست حمایت لازم از این اقدام را در داخل اسرائیل و در ایالات متحده به دست آورد. اکنون، مشخص نیست که درون اسرائیل تا چه اندازه با ۲۰۱۵ تفاوت دارد. اگرچه اظهارات شدیدالحن اسرائیلی و تهدیدها با حمله احتمالا چیزی بیش از ابزاری برای اعمال فشار بر دولت جدید بایدن نیست، اما واشنگتن و تهران نمی توانند با اطمینان این تهدیدها را غیرعملی بدانند. در همین حال، برای اسرائیل هم بهتر است اگر به جای تلاش برای هماهنگی رویکردهای آمریکا و اسرائیل در قبال ایران و برجام به دنبال مقابله با بایدن نیست، اظهارات شدیدالحن و تهدیدها را کاهش دهد و به دیپلماسی آرام اما قدیمی و موثر بازگردد.

https://responsiblestatecraft.org/2021/01/28/netanyahus-new-campaign-against-the-iran-deal-is-a-risky-gambit/

  • Erfan Namvar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی